Spring naar content
20 december

Les Mills lanceert Fitness on demand

Thuisfitness wordt steeds populairder en biedt een ongekende kans voor het traditionele club model. On-demand workouts helpen clubs om hun bereik uit te breiden en hun ledenbestand te laten groeien. Hierbij is het wel heel belangrijk dat de content van hoge kwaliteit is om succesvol te zijn.

Thuislidmaatschappen stellen clubs in staat regie te krijgen over het fitnesstraject van hun leden, de loyaliteit te verhogen en ze de sportgewoonte te laten houden wanneer ze niet naar de club of studio kunnen komen.

Generation Active heeft andere behoeften

De fitnessbranche is opgegroeid met babyboomers en generation X. Het speelveld is echter veranderd, dus je aanpak moet daarin meegaan. Hoewel de gemiddelde leeftijd van alle leden van een fitnessclub misschien wel 35+ is, laat een analyse van 5.000 fitnessclubs over de hele wereld (zien dat de meerderheid van de nieuwe leden in de twintig is. Generatie Active (millennials en Generatie Z) heeft een andere smaak ten opzichte van hun voorgangers en het is belangrijk om het aanbod van je club hierop aan te passen om ze voor je te winnen. Zo willen millennials en Generation Z meer experience en willen zij kunnen sporten waar en wanneer zij willen.

Les Mills On Demand

Vorige maand lanceerde Les Mills in Nederland Les Mills On Demand; een online platform waarmee consumenten altijd en overal toegang hebben tot 800+ Les Mills workouts. Hoewel niets gaat boven de menselijke connectie, energie en magie van een live les, zijn er toch belangrijke redenen waarom Les Mills On Demand gelanceerd is:

  • Om meer consumenten naar live lessen te trekken:

Les Mills On Demand draait om het bereiken van een grotere groep consumenten, met als doel ze enthousiast te maken voor het volgen van live lessen bij een Les Mills club. De strategie is om mensen online kennis te laten maken met de Les Mills workouts en ze vervolgens door te verwijzen naar een Les Mills club met live workouts in de buurt.

  • Consumenten vragen om Les Mills On Demand:

Elke week krijgen we meerdere verzoeken van mensen die buiten hun eigen club om de Les Mills workouts willen volgen, bijvoorbeeld thuis of op vakantie. Ze willen hun favoriete workouts ook  buiten de club kunnen volgen.

  • Nieuwe lesdeelnemers zijn vaak ‘onzeker’:

Veel beginnende sporters voelen zich onzeker, waardoor de drempel om aan live lessen deel te nemen hoog kan zijn. Met Les Mills On Demand wordt een brug gecreëerd van hun eigen vertrouwde omgeving (thuis) naar de live lessen in de club. Zo bouwen ze zelfvertrouwen op om zelfverzekerder en succesvoller hun eerste live les te volgen.

  • Ze doen het tóch al:

Uit onderzoek blijkt dat 85% van alle fitnessleden op dit moment al thuis workouts doen. Een mooie kans om leden continu verbonden te laten zijn met jouw club en de Les Mills workouts die ze bij je kunnen volgen. Wist je dat maar liefst 67% van de fitnessleden naast hun lidmaatschap bij de club ook al gebruik maakt van een digitaal workout platform?

5 KANSEN VOOR JOUW CLUB OF STUDIO

Het integreren van een online fitness platform biedt voor jou en je leden enorme voordelen en kansen, waaronder:

  1. Bescherming van je marktaandeel: de kans is groot dat je leden al thuis trainen. Integreer je Les Mills On Demand? Dan hou je je leden ook buiten de muren van de club betrokken bij jouw club en raak je ze niet kwijt aan anti-club concurrentie.
  2. Verhoging retentiecijfer: met een fitnessaanbod dat workouts zowel thuis als in de fitnessclub combineert, spelen we in op de behoefte van consumenten op het gebied van gemak en beschikbaarheid. Leden die ook thuis de lessen kunnen volgen krijgen in combinatie met je club een hogere trainingsfrequentie wat weer voor een betere retentie zorgt.
  3. Meer omzet per lid. Bij LMOD wordt gebruikgemaakt van een uniek inkomstenmodel. Leden sluiten rechtstreeks bij Les Mills On Demand een abonnement af. Dankzij het Affiliate Partnership verdien je daar als club een commissie over. Verder nemen wij de administratieve en service rompslomp van het online platform uit handen.
  4. Haal uitgevallen leads en oud-leden terug: 21% van de volwassenen bestaat uit gestopte leden van een fitness faciliteit en 31% overweegt om weer te beginnen met trainen. Een online fitness platform als toevoeging op je aanbod geeft weer een goede reden om met deze mensen in gesprek te gaan.
  5. Trek nieuwe leden aan: het Les Mills On Demand platform promoot de live workouts bij Les Mills clubs, waardoor het een sterk wervingskanaal is om meer nieuwe leden naar je club te trekken.

Enkele cijfers:

  • 85% van alle clubleden doet nu ook workouts thuis. Dit geeft de noodzaak voor een digitaal aanbod aan
  • 28% van alle thuissporters maakt gebruik van een betaalde of gratis online workout app – een toename van 100% in de afgelopen vijf jaar
  • 84% van de mensen die regelmatig sporten doet dit minimaal drie keer per week. Dit is veel meer dan het gemiddelde aantal wekelijkse clubbezoeken (1,9).
  • Millennials en Gen Z vertegenwoordigen 80% van alle clubbezoekers en zijn goed voor 89% van alle online en app workouts
  • Het gebruik van studio en fitness content apps nam tussen 2014 en 2017 met maar liefst 330% toe

Bron: 2019 Les Mills Global Consumer Fitness Survey 

Wil je meer weten? Laat het ons weten en neem contact op met het Club Performance team van Les Mills via telefoonnummer +31 (0)416 34 97 25 of stuur een e-mail naar info@lesmills.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.